Anemonevej - Maria

Legeplads

Dagplejehjemmet ligger på Anemonevej i Gørløse.

Jeg har været dagplejer siden foråret 2003. I 2023- 2024 har jeg taget uddannelsen til PAU.

Hverdagen hos mig

Børnene bliver afleveret mellem klokken 7.00 og 9.00. Hvis I har brug for at aflevere senere, aftaler vi selvfølgelig bare det. Der er mulighed for, at børnene kan få morgenmad frem til klokken 7.30 og ellers er der formiddagsmad omkring klokken 8.30 til 9.00.

Aktiviteter
Formiddagen bliver stort set altid tilbragt udendørs, enten i haven, hvor jeg har sandkasse, gynger, rutsjebane og diverse køretøjer eller  vi går ture i nærmiljøet - en tur i mosen, ned og hilse på fårene eller besøg hos en kollega. Vi er så heldige at have fået en ladcykel, så vi cykler gerne en tur enten på biblioteket, i skoven eller bare en tur ud i det blå.

I vintermånederne bruger vi skolens gymnastiksal, hvor børnene kan udfolde sig motorisk - løbe, rulle, hoppe, klatre m.m.

Vi har heldags-legestue i Skævinge, hvor vi mødes en gang om ugen. Dette er en stor fordel for både børn og voksne.  Børnene lærer at fungere i større forsamlinger (det er til stor gavn, når de skal videre i børnehave) og de lærer de andre dagplejere og børn at kende, så det er trygt for dem at komme i gæstepleje.

Forældresamarbejde
Det er vigtigt for samarbejdet omkring jeres barn, at vi sammen har en åben og ærlig dialog os voksne imellem. Er der noget, I har brug for at tale med mig om, er I derfor altid velkomne til en snak.