Sophienlund - Lene B.

Velkommen hos Lene

Jeg har været dagplejer i Hillerød siden januar 2017. Jeg bor i et skønt, fredeligt område i Hillerød vest.

Det er et utroligt berigende job at arbejde med små børn.
Det vigtigste her hos mig er, at børnene får tilbudt rolige omgivelser, en varm stemning, tryghed, nærvær og omsorg. Jeg tror på, at ro, nærvær og tid til fordybelse er vigtige fundamenter for barnets udvikling.

Have

Hverdagen og aktiviteter
Hverdagen er struktureret med genkendelige, faste rutiner, som giver tryghed. Børnenes individuelle behov er vigtige for mig at anerkende.
Vi bruger tid på leg indenfor, højtlæsning, fingermaling , musik og dans, sang , puslespil, kage- og bolle-bagning , borddækning med mere.
Jeg hjælper børnene til at blive selvhjulpne ,små succeser, step for step.

Udenfor har jeg en terrasse med sandkasse, legehus og div. legeredskaber.

Børn der tegner

Legestuen
Vi er 4 dagplejere, der går i legestue hver mandag samt i en rytmik- og sang-gruppe om torsdagen.
Udover det ses vi, som det passer ind, til ture i skoven, som ligger i nærområdet og til de nærliggende legepladser. At gå på biblioteket er også en succes.
Der er hvert år en fælles bondegårds tur for hele dagplejen, som vi er med på.

Jeg sætter stor pris på et godt forældresamarbejde, hvor der er plads til at være åbne og ærlige.
Jeres barn får den bedste hverdag og trivsel, når vi løbende kan tale sammen om tingene.

Dyr
Mit hjem er allergi-venligt, uden røg og husdyr, dog fisk  - som de små nyder at kigge på.