Ridehusvej - Pia

Velkommen hos Pia

Legestue

Dagplejehjemmet ligger på Ridehusvej i Hillerød.

Jeg har været dagplejer siden 1998.
Mit hjem er allergi-venligt, da vi ikke har husdyr og ingen røg.

Hverdagen

Dagen begynder med, at alle børn møder ind, gerne inden klokken 9, herefter spiser vi lidt  formiddagsmad, brød og frugt.

Aktiviteter

Vi kan lide at lave mange forskellige aktiviteter, det kan variere fra dag til dag, om det er en gåtur, cykeltur, læseleg, motorik, rytmik, sangkuffert, kreative ting eller andet vi finder på.

Legestue       fælles læsning

Indimellem tager vi på ture, det kan for eksempel være til skoven ved Frederiksborg Slot, Selvskov, Strødammen, Ødammen, Naturlegepladsen i Ullerødbyen, Plantorama, på besøg hos de andre dagpleje, legestue, rytmik i Ullerød Kirke eller måske en bus- og tog-tur til Gilleleje/ Hundested.

Vi spiser frokost omkring klokken 11. (Rugbrød, grønsager eventuelt fra eget drivhus, varm mad.) Vi følger Hillerød kommunes kostpolitik. Efter frokost er det tid til at sove lidt, og når børnene vågner, får de eftermiddags mad: brød og frugt/grøntsager.

I det daglige pædagogiske arbejder tager jeg udgangspunkt i Hillerød Kommunes pædagogiske læreplan, som I kan læse mere om på Dagplejens hjemmeside.

Jeg lægger stor vægt på at møde børnene, hvor de er og skabe en tryg og god hverdag for dem.

Gåtur, Pia            Gåtur hånd i hånd

Samarbejde
Det er vigtigt for mig med et godt og tillidsfuldt samarbejde med jer forældre, da det giver en god kommunikation omkring jeres barn. Hvis I er trygge ved at aflevere jeres barn hos mig, vil jeres barn også være tryg ved at være i dagplejen.

Påklædning
Vi er rigtig meget ude, så derfor er det vigtigt, at børnene medbringer tøj, der er tilpasset årstidens vind og vejr, og som der er fri bevægelse i og som må blive beskidt.

Udvikling og selvhjulpenhed
Udelivet og naturen giver gode udviklingsmuligheder, der er højt til himlen og børnenes motoriske udvikling og sanser bliver stimuleret og skærpet.
Det er også meget vigtigt for mig at lære børnene at blive selvhjulpne, så de oplever glæden ved selv at kunne tage tøj og sko af og på selv.

Have       Pia cykel

Når vi mødes hos hinanden i vores legestuegruppe, synger vi navnesang, alle bliver set og nævnt, og vi bruger derefter sangkufferten, som indeholder ting, der repræsenterer en sang.
Vi har et planlagt og varieret program fra gang til gang, men børnene får også lov til at lege selv - de opbygger gode relationer til andre børn og voksne.

I vintermånederne mødes vi hos hinanden på skift.

Om sommeren er vi på besøg i haverne eller i skoven og nyder naturen.