Jørgen Poulsens Have - Christina

Velkommen hos Christina

Jeg har arbejdet som dagplejer siden april 2019 og er oprindeligt uddannet social- og sundheds-hjælper og har de sidste 10 år arbejdet på Sophienborg Plejecenter.

Jeg bor i en fireværelses lejlighed i Hillerød vest. Lige neden for lejligheden har vi en dejlig legeplads og naturskønne områder. Det er vigtigt, at børnene kommer meget ud og at de får rørt sig, så kroppen bliver aktiveret og udfordret. Indenfor er vi for det meste i stuen, hvor der er et stort legehjørne.

Jeg lægger stor vægt på at skabe tryghed, da det er grundlaget for at kunne udvikle sig. Børnene får omsorg, nærvær, ros og accept - og jeg gør meget for at skabe en god relation til hvert enkelt barn.

Hverdagen og aktiviteter
Hverdagen skal være forudsigelig og genkendelig for børnene og det er vigtigt at børnene får en rolig, tryg og harmonisk hverdag, så de har det bedste grundlag for at udvikle sig.
Naturen er en god udviklingsplads for børn, da deres motoriske sanser bliver skærpet der, og samtidig får vi masser af frisk luft.
Vi er ofte på tur med de andre dagplejere i Hillerød vest i lokalområdet.
Hverdagen byder også på leg, sang, musik, dans, højtlæsning og kreative indslag, alt efter årstiderne og de forskellige traditioner.
Jeg arbejder ud fra Hillerød Kommunes pædagogiske læreplan og lægger stor vægt på, at børnene bliver parate til de udfordringer, de møder fremover i livet.

Legeplads

Legestue og rytmik
Hver mandag tager vi i legestue sammen med andre dagplejere fra nærområdet og når sæsonen byder på det, tager vi til rytmik om torsdagen.
Vi besøger også de øvrige dagplejere, så børnene kan lege sammen. De lærer også at begå sig, vise og tage hensyn til andre.

Vi spiser
Børnene spiser formiddagsmad omkring kl. 9, brød, frugt, grøntsager og vand. Frokost er cirka klokken 11, brød, varm mad, frugt, grøntsager og mælk.
Eftermiddags-mad får vi, når børnene har sovet til middag. Hvis vejret tillader det, spiser vi meget gerne ude.

Forældresamarbejde
Det er vigtigt for samarbejdet omkring jeres barn, at vi har en åben og ærlig dialog os voksne imellem.
Er der noget, I gerne vil tale om eller drøfte omkring jeres barn, er I altid velkomne til en god snak omkring det.