Orlov: Enggårdsvej - Tina S

Jeg hedder Tina  og bor i Uvelse. Jeg har været dagplejer siden 2006.

Jeg har en mand og tre piger på 13, 10 og 4 år. Min mand er sjældent hjemme i dagplejens åbningstid. Mine piger kommer nogle gange hjem, til stor glæde for dagplejebørnene.

Det, som er det vigtigste for mig, er omsorg, nærhed og anerkendelse. Jeg er meget omsorgsfuld og glad sammen med børnene. Jeg bruger rutiner og forudsigelighed, som giver rolige og trygge børn. Jeg går op i at tage det i barnets tempo og barnet skal føle sig respekteret og betydningsfuld i hverdagen. Her er altid ro og hygge, tid til kram, hvis der er behov. Der er også plads til at være aktiv.

Legeværelse

Vi er meget ude i naturen. Vi er undersøgende og nysgerrige. Jeg kan godt lide at følge barnets initiativ og interesse i nuet.

Jeg har en Christianiacykel. Vi cykler på ture til blandt andet skov og anden natur. Vi cykler også på besøg hos andre dagplejere.

Vi kan også finde på at tage bussen ud at fodre ænder eller tage på bibliotek og ligeledes på besøg hos kollegaer.

Vi er meget kreative, tegner, maler og limer - især op mod højtider.

Vi synger og danser. Vi læser bøger - vi bruger læseleg og dialogisk læsning, til stor glæde for børnene. Det giver et rigtig godt og veludviklet sprog.

Vi laver motorik både inde og ude.

Hos mig sover børnene udendørs.Have og legehus

Vi har heldagslegestue hver fredag.

I vores legestue er vi 5 dagplejere. Vi mødes i Børnehaven Favrholm Roskildevej 155, hver fredag i heldags legestue. Heldagslegestuen er en legestue, hvor forældrene afleverer og henter børnene i legestuen.

I legestuen har vi en stor legeplads udenfor, inde har vi god plads til lege og en sal, hvor vi laver rytmik, og andre aktiviteter. Vi holder sommerfest og julefest for forældre og børn i legestuen, og vi laver forskellige aktiviteter med børnene, der passer til årstiden. Det er et rart sted at komme, hvor børnene lærer at være sammen med andre børn. Legestuen er også et sted, hvor forældre kan lære de andre dagplejere i gruppen at kende, så man har set hinanden inden, at barnet kommer i gæstepleje. Børnene lærer også de andre dagplejere i gruppen at kende igennem leg og hyggeligt samvær.

Vi bliver godt rustet med spændende kurser af Hillerød kommune. Der iblandt førstehjælpskursus.

Jeg håber, vi ses.

Vh Tina