Baunehøjen - Kirsten

Velkommen hos Kirsten

Velkommen til min dagpleje.

Jeg har været dagplejer siden foråret 1997.

Det vigtigste for mig er at give børnene trygge omgivelser med tid til leg, nærvær, omsorg og fordybelse.

Aktiviteter
Vi bruger dagene på forskellige typer af aktiviteter, det afhænger af børnenes alder, ideer og interesser.
Når vi er indenfor, kan vi lege med legetøjet, synge, høre musik, læse bøger, lave motorik og være kreative. Vi følger med i højtiderne og har flere traditioner. Vi laver julegaver, holder jule-og påskefrokost, triller æg til påske og holder fastelavn.

Udelivet og ture
Hver dag er vi udenfor - tiden går med at lege i haven, på legepladser i nærheden og bruge naturen.
Nogle gange er vi på ture til for eksempel biblioteket eller Slotssøen i Hillerød, hvor vi kører til med bus og tog eller også til Hundested Havn.
En gang om året tager vi på bondegårdstur med alle de andre dagplejere i kommunen. I vinterperioden er vi heldige at kunne bruge gymnastiksalen på skolen en gang om ugen.

Have

Udvikling
Jeg arbejder ud fra Hillerød Kommunes pædagogiske læreplan, som du kan læse mere om her på dagplejens hjemmeside.

Det er vigtigt, at børn og forældre føler sig velkomne hver dag. Når vi kan have en åben dialog, er der det bedste udgangspunkt for et godt samarbejde omkring jeres barn.

Vi går i heldagslegestue i Skævinge en gang om ugen sammen med 3 andre dagplejere og deres børn. Her har vi store, dejlige lokaler med masser af plads til leg og aktiviteter.  Vi har i fællesskab lavet en aktivitetsplan med forskellige temaer som vi arbejder ud fra, som for eksempel krop og bevægelse, sprog, kultur og og fælleskaber eller andet.

Dyr
Jeg har to katte.