Tilsyn i Dagplejen

Det er dagplejepædagogerne, der fører kommunens tilsyn med dagplejehjemmene. De har pligt til at komme både anmeldt og uanmeldt i hjemmene.

Pædagogens opgave er at rådgive og vejlede dagplejeren i forhold til at sikre børnenes trivsel, udvikling og læring.

Dagplejeren vejledes i og støttes i forhold til at arbejde med mål og metoder ud fra den pædagogiske læreplan.

Pædagogen vil derudover ved sine besøg følge dit barns udvikling og trivsel. Hvis der er noget, der bekymrer hende, vil hun kontakte dig. Du er som forældre ligeledes velkommen til at kontakte pædagogen, hvis der er noget omkring barnet, du er bekymret for.

Når dit barn skal videre til fx børnehave, vil du sammen med pædagogen udarbejde et overleveringsskema. Det er et fælles kommunalt skema, som vi benytter alle institutioner imellem, for at lette overgangen for barnet.